LEVERANS

Specialmattor skickar alla beställningar med DHL. Normal utleverans från oss sker inom 1-3 arbetsdagar. Under reaperioder, onlineevent och dylikt har vi höga orderingångar och då kan utleveransen ta några dagar extra. Specialmattor tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
På Specialmattor har du möjlighet att välja bland följande leveranssätt:
·         DHL ServicePoint,
·         DHL Express Hemleverans,


Hämta varorna på DHL servicepoint 


·         1-3 arbetsdagar
·         Leverans direkt till närmaste ombud
·         Tillgängligt i hela landet
När du väljer DHL servicepoint skickar vi din beställning till det ombud närmast din leveransadress. Kostnaden för leveranssättet styrs av varans vikt. Mer om detta kan du läsa påwww.logistics.dhl
Observera att ombud på mindre orter ibland har begränsad utkörning vilket kan påverka leveranstiden. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID.
 
DHL Express – Hemleverans (Endast företag)
·         1-2 arbetsdagar
·         Hemleverans med bud
·         Möjlighet att hämta hos ombud
Om du beställer tidigt måndag - fredag (fram till kl. 12) får du din leverans inom 1-3 vardagar. Om du gör din beställning efter kl. 12 måndag - fredag eller på en lördag eller söndag får du din leverans 2-4 vardagar efter beställningsdagen. Kostnaden för leveranssättet styrs av vikt.
Levereras med bud nästföljande vardag till angiven adress i hela Sverige. Observera att mindre orter ibland har begränsad utkörning vilket kan påverka leveranstiden. Önskar du istället hämta ditt paket hos ett ombud väljs detta genom att svara på ett SMS när leveransen är på väg.
 
Spåra ditt paket


När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress samt en leveransbekräftelse från logistikföretaget med en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.


Hos ombudet
För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen.
Tänk på att du alltid ska kunna visa legitimation vid uthämtning av paket. Det är endast personen vars namn står på paketet som får hämta ut det hos ombudet. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för frakt och hantering om paketet ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan brukar det löna sig att kontakta oss, hämta ut paketet och göra en vanlig manuell retur.


Outlösta försändelser
Specialmattor debiterar 299 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra kostnader (Utöver ordinarie fraktkostnad). Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi har skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte skall bli debiterad 299 kr. Självklart får du tillbaka vad varan kostade dig, dock ej eventuella fraktavgifter. Mer info hittar du i köpvillkoren §5 Ångerrätt / retur.


Leveransförsening
Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen.
Till vissa delar av Sverige levererar DHL med en eller ett par dagars fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.